recenzie a lui Dupieux Power Rangers

LOWER RANGERS

Benzenul, metanolul, nicotina, mercurul și amoniacul nu sunt singurele substanțe toxice care se găsesc într-o țigară. Ei sunt, de asemenea, cei cinci membri ai Tabac Force, o echipă de eroi care luptă împotriva băieților răi sufocându-i cu puterile lor otrăvitoare. În costumele lor strâmte, Gilles Lellouche, Anaïs Demoustier, Jean-Pascal Zadi, Oulaya Amamra și Vincent Lacoste sunt personaje demne de sentai, acele povești japoneze în care un grup de eroi într-un costum rupt al invadatorului mutant cu o deghizare dubioasă.

Tocmai, filmul se deschide cu o confruntare între Forța Tabac și un monstru nu foarte monstruos pe care îl vor reduce în ciupercă sângeroasă toți împreună ca niște prieteni adevărați. Ca de obicei, directorul de Cauciuc se simte ca un pește în apă când navighează asupra codurilor cinematografului bis. Aspectul său, atât batjocoritor, cât și tandru, asupra genului de sentai iese în evidență ca o extensie perfectă a tonului insolit al carierei sale. Același deșert și peisaje însorite, aceeași neliniște controlată, aceeași plăcere de a vedea actori celebri jucând proști. Suntem la Dupieux care câștigăși care semnează în aceste prime minute de luptă una dintre cele mai reușite scene de film, atât de mult că traduce cu fidelitate ridicolul programelor a căror televiziune a anilor 90 și-a udat tânărul public.

Nicio pauză de țigară după masacru

FORTA CHABAT

Regretăm totuși că parodia se termină aici, mai mult sau mai puțin, pentru că filmul își abandonează rapid conceptul pentru a trece la intriga cu sertare și folosește în special celebra carte de foc de tabără în jurul căruia personajele vor povesti. Fiecare dintre povești este echivalentă cu un mic film în cadrul unui film, cu un scenariu și un casting în sine.

Daca formula este destul de placuta la inceput, ajunge sa dea imprimarea unei umpleri gratuite care distrage atenția privitorului de la povestea originală fără să-l seducă vreodată la fel de mult. Păcat, pentru că aceste scurtmetraje reprezintă atât de multe idei bune care meritau să facă obiectul unor lucrări independente, scurte sau lungi. Aici, cu pantofi în povestea principală, ele servesc ca dulceață răspândită prea mult pe painea prăjită a unui film care se împrăștie.

Fumatul te face să tusești: foto, Gilles Lellouche„Am o glumă de spus, te va ține ocupat 10 minute”

Cu toate acestea, chiar dacă există mâncare și băutură Fumatul te face să tuseștiimposibil de ratat lovitura de geniu a filmului, care nu este altul decât Alain Chabat. Ei bine, nu, nu chiar Alain Chabat, ar fi prea ușor. Este mai degrabă Chef Didier, dezgustătoarea păpușă de șobolani care servește drept șef al sărmanilor noștri rangeri și căruia Chabat îi împrumută talentele sale de actor de voce. Doar caracter non-uman, el întruchipează atât de bine ceea ce spiritul lui Dupieux poate numi cel mai amuzant faptul că el este, în cele din urmă, cel mai de succes personaj al filmului.

Vărul apropiat (probabil consangvinizat) al domnului Oizo dintre clipurile regizorului, Chef Didier este un șobolan de pâslă deloc drăguț, din a cărui gură se scurge constant un lichid verde, vâscos. Un detaliu care nu-l împiedică să-și dea instrucțiunile Forței Tabac cu seriozitatea unui Charlie care se adresează doamnelor sale amuzante și nici nu-l împiedică să fie un adevărat mândru (pentru că multe femei sunt îndrăgostită de șobolanii salivați, este bine cunoscut, este principiul heterosexualității). Pentru a da viață rozătoarei, Chabat își folosește sobrietatea dezarmantă al cărei contrast cu aspectul păpușii este hilar, ceea ce oferă un impuls pentru film de fiecare dată când apare pe scenă.

Fumatul te face să tusești: fotoVrem un duet cu Splinter

CLOPES ȘI CLOPINETE

Și boost shots, filmul are nevoie de el. Pentru că, ca și alte filme ale regizorului, după un început fulger și idei bune împrăștiate în dreapta și în stânga, Fumatul te face să tusești abandonează orice ambiție reală a narațiunii și se luptă pentru a lega vagoanele. Repede, sufleul cade: a priva spectatorul de istoria pe care o urmărea (și care l-a făcut să râdă bine) pentru a-i oferi bucăți gustoase dar zburate peste ei, este extrem de frustrant. Nonșalanța scrisului trădează un refuz de a te sătura de a încheia povestea și, paradoxal, dorința de a face loc în soare unor idei secundare, chiar dacă înseamnă să arunci totul în blender și să livrezi un film leneș.

Fumatul te face să tusești: fotoDuplicitar când vorbești cu el despre terminarea scenariului

Acest tip de formulă funcționează bine într-o economie care era cea a lui Dupieux Cauciuc și Polițiști răi, pentru că publicul filmelor din genul necunoscut are un ochi tolerant, dacă nu iubitor, față de problemele de producție care apar pe ecran și în scenariu. Dar este dificil pentru actualul Dupieux să pledeze lipsa de resurse. Reputația sa continuă să crească și jumătate dintre vedetele cinematografiei franceze se ridică în fruntea afișelor sale – printre rolurile secundare de aici: Adèle Exarchopoulos, David Marsais, Grégoire Ludig, Dora Tillier, Benoît Poelvoorde…

Dupieux știe să cucerească încrederea actorilor care fac tot condimentul filmelor sale și, nici acolo, nu ezită să mizeze pe cantitate. Dar încercând să seduci prin nepăsarea filmelor fără mijloace, când nu îți lipsește, funcționează dacă faci pastiche ca în prima secvență. În rest, sună puțin ca o înșelătorie.

Fumatul te face să tusești: poster francez

.